Page History
Panel | |
---|---|
|
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Form tasarımında kullanılan tüm değişkenlerin özellikleri için tıklayınız. |
Panel | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||
Değişkenlerin Değerini AlmaAşağıdaki tabloda değişken tiplerine göre değişkenlerin o anki değerlerinin nasıl alınması gerektiği gösterilmiştir.
|
Panel | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||
SQL Sorgularında Değişkenlerin KullanımıSQL İşleminde veya değişkenlerin kaynak seçimlerinde de formül editörü kullanılmaktadır. Aşağıda SQL sorgularında değişkenlerin değerlerinin nasıl alınacağını gösteren tablolar bulunmaktadır.
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Değişkenlere Değer AtamaFormül editörü içerisinde varolan değişkenler ad bilgileri ile kullanılır. Bir değişkene değer atamak için değişkenin Value özelliği kullanılmalıdır.
Örnek 1 metin.Value="deneme"; Örnek 2 1’den sayi1 değişkenine girilen sayıya kadar olan sayıların toplamını sayi2 değişkenine atama int toplam=0; Örnek 3 Saat değişkenine anın saat, dakika ve saniye bilgisini atama int saat = DateTime.Now.Hour; |
Panel | ||
---|---|---|
| ||
Tablo Değişkeni Rosyln Editor Kullanımı1) Tabloda tüm satırlardaki sayısal bir kolonun (Örneğin, Tutar kolonu) toplamının alınması için Sum fonksiyonu kullanılabilir. toplam.Value =tablo.Sum(OrnekTablo_Columns.tutar); 2) Tablodaki istenilen bir kolonun Min, Max değerlerinin alınması için Min/Max fonksiyonları kullanılabilir. minDeger.Value=Convert.ToInt32(tablo.Min(OrnekTablo_Columns.tutar)); 3) Tablo içeriğinin boş olup olmadığının kontrolü için aşağıdaki formül kullanılabilir. if(OrnekTablo.Content!=null && OrnekTablo.Content.Rows!=null && OrnekTablo.Content.Rows.Count>0) 4) Tablodaki toplam satır sayısının alınması için aşağıdaki gibi bir formül kullanılabilir. ToplamSatirSayisi.Value=OrnekTablo.Content.Items.Count; 5) Tablo satırlarını silmek için aşağıdaki formül kullanılabilir. OrnekTablo .Content.Items.Clear(); 6) Tabloda herhangi bir kolonun dolu olup olmadığının kontrolü için asağıdaki formül kullanılabilir. OrnekTablo.GetValue(OrnekTablo_Columns.Teklif1, true,satırnumarası,"CODE").Assigned() 7) Tablodaki herhangi bir kolonun değerini almak için aşağıdaki formlü kullanılabilir. Eğer değeri alınmak istenen kolon 'Açılır Pencere' tipinde ise; Convert.ToString(OrnekTablo.GetValue(OrnekTablo_Columns.Teklif1, true,satırnumarası,"Açılır pencere kolon adı")); Açılır Pencere dışındaki kolon tiplerinde ise; Convert.ToString(TalepSatirlar.GetValue(OrnekTablo_Columns.Aciklama, true,satırnumarası)); 8) Tablonun kolonları arasında hesaplama yaparak sonucu bir başka kolona yazdırmak için; Hesaplamanın yapılmasının istendiği kolona aşağıdaki örneğe benzer şekilde kod yazılarak tutar ve adet çarpımı total alanına yazılır. double tutar = Convert.ToDouble(OrnekTablo.GetValue(OrnekTablo_Columns.Tutar)); 9) Tablodaki herhangi bir kolonunun refresh edilmesi için aşağıdaki komut kullanılabilir. OrnekTablo.RefreshWithColumn(Context,OrnekTablo_Columns.Metin); 10)Tablonun satırları arasında dolaşmak için while aktivitesi kullanılabilir. Aşağıda bu işlem için gereken adımlar bulunmaktadır. Aktivitenin detaylı kullanım örneği için tıklayınız. While aktivitesinin koşul bölümünde aşağıdaki komut yazılmalıdır. OrnekTablo.Content.CheckIsLast(); While içerisinde Flowchart aktivitesi konularak çeşitli işlemler yapılabilir. Flowchart içerisinde ise, Kodlama aktivitesi kullanılarak aşağıdaki formüller ile tablonun o satırının istenilen kolonuna erişilebilir. OrnekKolonDegeri.Value= Convert.ToString(OrnekTablo.Content.CounterRow[OrnekTablo_Columns.Kod]); Bir sonraki tablo satırına geçilmesi için, istenilen işlemler yapıldıktan sonra tekrar bir Kodlama aktivitesi eklenerek aşağıdaki formül yazılabilir. OrnekTablo.IncreaseCounter(); 11)Tablonun satırlarını kod ile doldurmak için aşağıdaki formül kullanılabilir. Dictionary<string, object> satir = new Dictionary<string, object>(); Tablo kolonu açılır pencere ise; System.Collections.Generic.Dictionary<string, object> acilirpenceredeger= new System.Collections.Generic.Dictionary<string, object>(); 12) Tablonun herhangi bir kolonunun özelliğine(salt okunur, görünür) müdahale etmek için aşağıdaki formül yapısı kullanılabilir. Bu formüller tüm rosyln bölümleri üzerinde yazılabilmektedir. Örneğin; formu yüklerken veya bir değişkenin değer değiştiğinde eventinde vs. Tablo kolonunun görünürlük ayarı için; Tablo.GetColumn(Tablo_Columns.GizlenecekKolon).Visibility=false; Tablo kolonunu müdahaleye kapatmak için; Tablo.GetColumn(Tablo_Columns.SaltOkunurOlacakKolon).ReadOnly=true; |
Panel | ||
---|---|---|
| ||
Açılır Pencere (Pop-up) Değişkeni Rosyln Editor Kullanımı1) Açılır pencere değişkenini kod ile doldurmak için aşağıdaki formül kullanılabilir. System.Collections.Generic.Dictionary<string, object> OrnekAcilirPencereDegeri = new System.Collections.Generic.Dictionary<string, object>(); 2) Açılır pencere değişkeninin içeriğini silmek için aşağıdaki formül kullanılabilir. OrnekAcilirPencere.Content.Items.Clear(); 3) Form içerisinde kullanılan açılır pencereden çoklu seçim yapıldığında seçilen verilere aşağıdaki örnekteki gibi ulaşılabilir. string SeciliDegerler=""; 4) Tablo içerisinde kullanılan açılır pencereden çoklu seçim yapıldığında seçilen verilere aşağıdaki örnekteki gibi ulaşılabilir. string SeciliDegerler=""; |
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
UBL Değişkeni Rosyln Editor KullanımıUbl değişkeni için kullanabileceğiniz metotlar aşağıda listelenmiştir. Bu metotlar kullanılarak ubl değişkenine xml veri atanıp, atanan içerikteki değerlere parse metotları yardımıyla erişilebilmektedir.
e-İrsaliye akışında kullanılmak üzere oluşturulan UBL değişkeni için rosyln editör üzerinden nesne tabanlı veri alma işlemi de gerçekleştirilebilmektedir.
|
Panel | ||
---|---|---|
| ||
Resim Değişkeni Rosyln Editör Kullanımı
1) Resim değişkeni içerisindeki data base64string olarak alınabilir. string base64Data = ResimDegiskeni.GetImageAsBase64(); 2) Resim değişkeni içerisindeki data byte[] olarak alınabilir. byte[] dataImage =ResimDegiskeni.GetImageAsByteArray(); 3) Resim değişkenine base64string formatındaki değeri atamak için kullanılır. SetImage(string imageBase64Data, string ImageName, bool changeSize) imagename: uzantı içerecek şekilde gönderilmelidir. changesize: resmin gerçek boyutu form üzerinde gösterilmek istenirse true; form tasarımındaki değişken boyutunda gösterilmek istenirse false gönderilmelidir. YeniResimDegiskeni.SetImage(base64Data,"Resim.png",false); 4) Resim değişkenine byte[] formatındaki değeri atamak için kullanılır. SetValue(byte[] data, string ImageName) imagename: uzantı içerecek şekilde gönderilmelidir. YeniResimDegiskeni.SetValue(dataImage,"Resim.png"); 5) Tablo kolonundaki resim değişkenine değer atamak için kullanılır. Herhangi bir kolonun değer değiştiğinde yazılabilir. TabloAdı.SetValue(Tablo kolonu, base64 türünde veri, tablonun aktif satır bilgisi) Byte[] data; herhangi bir yerden getirilebilir. Tablo.SetValue(TabloInlineRoslyn_Columns.Resim ,base64Data,Tablo.ActiveRowid); |
Panel | ||
---|---|---|
| ||
HTML Editör Değişkeni Rosyln Editör Kullanımı1) Word belgesini HTML Editör değişkeninde göstermek için aşağıdaki metotlar kullanılır. htmleditor.SetDocx(string base64) htmleditor.SetDocx(byte[] docx) 2) HTML Editör değişkenine girilen veya set edilen veriyi docx formatına dönüştürmek için kullanılır. htmleditor.ExportAsDocs() 3) Byte[] tipinde bir word belgesini html string e dönüştürmek için kullanılır. string html= LFlowUtils .ConvertDocxToHtml(byte[] docx) 4) String olarak verilen html içeriği byte [] tipinde bir word belgesine dönüştürmek için kullanılır. byte[] docx=LFlowUtils .ConvertHtmlToDocx(string html) 5) String olarak verilen html içeriği byte [] tipinde bir pdf belgesine dönüştürmek için kullanılır. byte[] pdf= LFlowUtils .ConvertHtmlToPdf(string html) 6) HTML Editör üzerindeki özelliklere form yüklendiğinde müdahale edebilmek için kullanılır. htmlEditor.Tools="bold,italic,underline,undo,redo,strikethrough,unlink,tableWizard,createLink"; 7) HTML Editör içeriğinin render edilerek html olarak gösterilmesi için kullanılır. htmlEditor.IsShowHtml = true; |